fredag 2 november 2012

On the road!

Vi är på väg till Sköna Värmland och helgens tävlingar. SM och en deltävling i Svenska CX-cupen står på Schemat i helgen. Det borde bli lerigt då banan går på mycket gräs, men man vet ju aldrig förstås, de  kanske lagt ett plastskynke över hela banan? 

Vårt mål var att komma iväg vid 8-tiden i morse, en plan som sprack direkt, då både jag och Markus vägrade att gå upp ur sängen när vi hörde att det ösregnade och blåste ute. Kom i stället iväg 10.30. Nåväl lite extra vila kan ju vara bra dagen innan tävling, särskilt som jag jobbade 10 timmar igår, 5 timmar på kontor och 5 timmar i ett kyligt plywoodskjul på Rambergsvallen.    

Man kan aldrig ha för mycket grejer med sig på CX-tävlingar. Det är sen gammalt. Mackan blir dock lite trött på mig, fast han börjar bli van. 5 par handskar, 3 mössor och 3 par skoöverdrag är fullt normalt!

Mackan fixar bilen! Att ha spolarvätska  och nya trokarblad underlättar, tycker han. 


Mackan passar på att jobba i bilen på vägen upp. Själv passar jag på att blogga. Prioriteringarna är olika! 


2 kommentarer:

  1. Har du/ni varit och test kört banan, vad var det eventuella intrycken som ni fick?

    SvaraRadera
  2. Hej, ja vi körde idag.
    Den var knappt uppmärkt när vi körde, men den kommer att bli väldigt tungkörd. Inte så svår rent tekniskt, men fysiskt krävande. Man rullar knappt av sig själv någon gång på banan. Den liknar lite banor jag kört i Holland med allt gräs. Jobbigt blir det!

    SvaraRadera