lördag 17 november 2012

Distansguidning!


Idag blev det ett distanspass med Fredrik och Angelica, som är rätt nyinflyttade till Göteborg och ännu inte fått avnjuta så många av de fina vägar som finns häromkring. Det blev en tur över Kållered, Greggered, Inseros, Härryda, Landvetter, Mölnycke och sen hem. Dessutom tvingade jag dem att dricka kaffe vid "mut-cafét", dvs. Pizzeran strax innan Landvetter, som jag brukar muta Mackan med att han ska få stanna och fika när vi kör längre pass. Tyckte det lyckades, så här glada blev de när de fick kaffe:  


Har själv inte kört några distanspass på väldigt länge och var rädd för att jag skulle tokvägga efter två timmar eller något. Det hela gick dock bra, jag orkade hela vägen, men kände att blivit trött när jag väl kom innanför dörren. Man är väl lite knäpp, men jag har saknat den där känslan av att vara tom på energi i kroppen, lite kall och stel i benen och så hungrig att man får ta med sig en smörgås in i duschen och äta medan man duschar. Efter lite mat och varma sockor somnade jag en stund under tiden jag läste Dagens Industri i soffan.

Hoppas nu på en natts god sömn. Baren under oss som fört oväsen under flera år har nu äntligen stängt! Detta efter att en i styrelsen gått ned i lokalen en natt för att filma och "bevisa" för ägaren att där drevs nattklubb istället för den utlovade restaurangen. Något vi vetat under flera år, men ingen riktigt trott på.
Nu är det tyst och jag är glad att slippa få sova i köket de helger jag är hemma.

I morgon vet jag inte vad det blir för träning, ett styrkepass är planen, men även något konditionsaktigt. Vi får se vad kroppen säger! 

   




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar