lördag 10 november 2012

CX-vinst i Flottsbro och Tutleverans!



Vad är det som händer här, egentligen.??
1: Jag vill kramas!
2: Jag ska precis till att göra en stagedive i publikhavet framför.
3: Ska ta emot en pokal som nästan är större än jag själv.
4: Leker "kom nu alla mina små kycklingar" med 2:an och 3:an (Angelica och Lisa)

Fundera på det ni! Kan ju vara alla 4 alternativen på en gång också! Det var lite smålerigt i Flottsbro idag, precis som det skall vara och jag vill passa på att åter tacka banläggaren Hans Mård och Cycloteket Racing Team för ett fantastiskt jobb att göra en fin, genomtänkt bana. Jag är glad att jag lyckades vinna idag, men ännu mer glad över att det inte kändes så mycket i foten under tävlingen, bara lite när man tog i extra mycket. Jag haltar dock fortfarande när jag går, så jag hoppas att det inte blir värre tills i morgon, då man ska ta sig upp för en ganska brant, lerig backe springandes /gåendes/ släpandes cykel. Tur att man är cyklist!

Så här glad blev jag i alla fall efter segern, den gula flaggan var med mig idag och eftersom jag gillar att sätta det mesta på huvudet var jag ju bara tvungen att testa.

Efter det blev det en snabb, ljummen dusch (ljummen eftersom 3:an i superkassen och tillika Sveriges tredje bästa 40-åring i cyclocross suttit där i en kvart med allt varmvatten som fanns i stugan strilandes över sig, fast det var han väl värd?) Sen drog vi in en snabbis till Bianchi Café i centrala Stockholm för att ta en kaffe och överlämna "Bokstavstuten" till dess ägare! 

Bokstavstuten.

I morgon är det nytt race, med banan åt motsatt håll jämfört med idag som brukligt här i Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar