lördag 3 november 2012

Dagens medaljskörd!

Inte bara en, utan TVÅ medaljer inkasserades till hemmet i dag.

För min del blev det SM-guld i Damsenior-klassen, men idag var nog Mackans brons i H40-klassen en ännu större bedrift och dessutom hans första SM-medalj någonsin! Det är aldrig för sent.

Foto: Jahn Ekman

Banan i Sunne var blöt och tungkörd, men inte jättelerig när vår klass skulle köra. Tog ledningen ganska tidigt i loppet och drygade ut den successivt  Hade en ganska bra lucka ned till Lisa Ström när jag gick in på sista varvet. Cirka 3 meter efter den tekniska depån kände jag att jag fick ett riktigt genomslag av någonting, brydde mig inte så mycket först, men känner att det börjar gå väldigt tungt. Tänkte först att jag är väl trött, men insåg strax efter att bakdäcket är pafft. Man får ju inte vända tillbaka till depån när den passerats, så var inte så mycket mer att göra än att fortsätta trampa och hoppas på att däcket skulle sitta kvar. Att köra 3/4 av varvet med det paffa däcket till nästa depå var minst sagt tungtrampat, men det gick. I depån stod Mackan med sin 4 nummer för stora cykel, med alldeles för låg sadel (kul att man alltid uppfattas som kortare än vad man är), som jag bytte till och körde de sista grässvängarna innan mål på. Vet i sjutton om det inte gått lika snabbt att köra med det paffa bakhjulet, men det var ju dumt att riskera något. Är grymt glad att jag lyckades hålla undan och försvara mitt CX-guld.

Jag vill passa på att tacka alla Vänner, bekanta, sponsorer, samarbetspartners och inte minst Mackan för all support och för att ni tror på mig. Ni är bäst! :)

I morgon kör vi banan åt andra hållet. Den har blivit fint uppkörd nu, efter herrarnas lopp, som för övrigt vanns av mäktige Magnus Darvell!




4 kommentarer: