tisdag 27 november 2012

Film och distans.

En liten utbildningsfilm för er som inte vet vad sandbana innebär i cyclocross-sammanhang. Första halvan av filmen är från den gångna helgens världscupsrace och andra halvan är från en tävling i Holländska Gieten. Håll utkik efter lite blågula färger! Filmen är gjord av Johan Andersson, som tillsammans med ett gäng svenskar var nere och hejade fint och högt.

Cyclocross Belgien Holland from Johan Andersson on Vimeo.
Fyra gubbar stack ner till Belgien för att titta på lite cykel. Denna film är ett litet sammandrag från Koksijde, Belgien samt Gieten Holland.

Idag har det annars körts distans här i Koksijde. För min del blev det  bara ca 3 timmar bakom mestadels Manges hjul. Pulsen blev hög större delen av turen trots "vindskyddet". Det är ju så bra att ligga bakom Manges hjul, han matar på i samma (för mig) hårda tempo så länge han bestämt. Det spelar ingen roll hur hårt eller från vilket håll det blåser, eller om det ösregnar. Tempot är detsamma. Under fikapausen började det givetvis att regna ganska så mycket. Jag, Ludde och Anton bestämde oss för att åka hem och fick våra tre timmar som vi tänkt oss. Mange fortsatte dock att mata minst två timmar till ensam i regnet. Det är väl så man blir typ stark.

 Mange matade på som sagt och blev aldrig trött. Fick köra längre.

Ludde och jag, glada över att äntligen ha fått lite rast från Manges matande.

 Anton nere i en gammal skyttegrav från andra Värdskriget. Esteten i mig tycker dock att den där fula papperskorgen i plast bakom Anton känns helt fel...

4 kommentarer:

  1. Roubaix i helgen då? Kör så det ryker!!

    SvaraRadera
  2. Vilken inspirerande film! Har aldrig provat cross och blev jättesugen!

    SvaraRadera
  3. Japp det blir det Johan, ska bli kul att köra på den klassiska velodromen :)

    Kan jag få någon intresserad av cross, så känner jag mig grymt nöjd, Helena!! Prova!

    SvaraRadera
  4. Jag tror nog att jag ska göra det!!

    SvaraRadera