torsdag 29 november 2012

Brugge!

Igår körde vi ett lite kortare teknikpass och den blev det en liten sigthseeingtur i Brugge!

Staden är i mitt tycke en av de finaste i Belgien. Det verkar jag inte vara ensam om att tycka, då det alltid är fullt av turister i stan.  Vi fikade och åt de där vansinnigt goda våfflorna. Sen köpte jag också lite finchoklad. 250 gram för 9 euro är ett väldigt bra pris mot vad motsvarande choklad kostar hemma. 
  
Idag ösregnar det och haglar det om vartannat plus att det blåser storm. Ska ut och springa strax, men känner att jag tenderar att förhala det. Hur många straxar går det på en stund egentligen? Och hur länge får ett "sen" vara? 

I morgon drar vi till Roubaix, denna klassiska cykelort. Tävlingen kommer att varvas på den legendariska gamla utomhusvelodromen som även är målgången på Paris-Roubaix. Det tycker jag är rätt coolt.  

2 kommentarer: