fredag 4 maj 2012

Tröst!


Nu är jag äntligen lite bättre! Känner mig dock tömd på allt vad energi heter, så det blir lite lugnare träning tills magen känns helt bra och jag fått i mig mer mat. Hade tänkt träna helt annorlunda nu när jag kom hem från Tyskland och kände att formen var på G. Men det är bara att gilla läget och inte göra något dumt. Man vill ju inte bränna ut sig.

Har i alla fall fått lite tröst i form av nya prylar till cykeln, bland annat den här sadeln från Ritchey. Den är verkligen superfin. Dessutom har vi bytt sadelstolpe till den finaste Ritchey-stolpen, utan seat-back. Blir några gram lättare. Dessutom ska vi byta kasett, bakväxel och ena reglaget. Imorgon ska jag försöka provväga cykeln på jobbet och se vad den hamnar på. Ett bredare styre finns också i tankarna.

I morgon blir det en cykeltur på jobbet, vilket ska bli roligt. Tänk om man alltid hade förmånen att få 1-2 timmars träning på arbetstid? Kul att träffa folk och prata cykel på det sättet är det också. Vi borde införa cykelträning dagligen på SportSpec!

Nu måste jag ut och reka lite inför morgondagen.

3 kommentarer:

  1. Har du fått ordning på Terralogicen? Var hamnade du på för värden?

    Klart du ska ha brett styre minst 685mm o gärna rise!
    http://www.frmbike.biz/index.php?route=product/product&path=69_88&product_id=152

    SvaraRadera
  2. Har fått hyfsad ordning på den. Kör bara med runt 50 luft. 2-3 steg från max rebound och 3-4 steg från det hårdaste undertill. Fungerar bra tycker jag. 685 låter väldigt brett, fastnar man inte mellan träden då? Men jag vill defentitivt ha bredare, för bättre kontroll :)

    SvaraRadera
  3. Nej inga problem med träd (hjärnan är smart den ser till att händerna går fritt från träden). Det blir inte bara bättre kontroll utan även bättre när man står upp o gungar cykeln i sidled (perfekt för Terralogic). Som Kabush säger: Om du har armbågarna utåt i bänkpress så ska du ha armbågarna på samma sätt på mtb ;)

    SvaraRadera