söndag 13 maj 2012

3:a i Kolding, men var är "panget"?

Foto: Markus Nyström
Det blev en tredjeplats idag på Tävlingen i Kolding. En fantastisk bana även detta år, nypreparerad och ganska annorlunda jämfört med förra året, men samma typ av terräng och vissa delar av banan var samma som förra året. Tekniskt med branta utförslöpor och kluriga svängar med löst grus kombinerat med snabba, snabba partier. Några små stenkistor hade också byggts.

Jag har skrivit tidigare och kan inte låta bli att göra det igen, danskarna är fantastiskt duktiga på att få till bra och krävande mtb-banor! Det är en av anledningarna till att jag så gärna åker till Danmark för att tävla.

I det stora hela var det en slitig dag för min del, benen och luftrören var inte så bra som jag hade hoppats på. Det gick helt ok första två varven (av 5) och jag låg tvåa efter Annika Langvald. När det var ca 1,5 varv kvar blev jag dock ikappkörd och kunde inte hänga på. Lite surt att tappa 2:a platsen, men fick verkligen slita för att orka hålla tempot. Vissa dagar är det verkligen slitigt att tävla och jag är nöjd att jag tog mig i mål och i alla fall plockade några fina UCI-poäng till samlingen. Jag letar efter det där panget i benen Darvell säger att man ska ha. Hoppas hitta det snart. Ska försöka hitta någon "pangfrämjande träningsverksamhet" att sysselsätta mig med i veckan som kommer.

Redan på onsdag åker vi ned till Frankrike och La Bresse och bilresan ned kan kanske inte ses som det mest "pangfrämjande" man kan göra för benen. Vi får se vad jag kan hitta på innan dess.

Under måndag-onsdag blir det mycket att stå i förutom träning. Det ska packas fixas och grejas med en massa grejer, samt jobbas lite med. I morgon kommer jag att i princip, låsa in mig för att försöka få klar min förbaskade deklaration som jag ideligen skjutit på att börja med. Har redan fått ett uppskov av Skatteverket och vill inte ringa och be om det ännu en gång. En sak är klar, när mitt lilla företag börjar gå bättre, så kommer jag skicka bort allt vad bokföring heter, det är verkligen inte min grej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar