måndag 28 maj 2012

Malmédy Mountain Trophy!


Det blev en 3:e plats igår på Malmédy Mountain Trophy. Banan var som sagt väldigt tuff, lika många höjdmeter totalt som banan i Heubach. Vi körde 4 varv och en startloop. Ingen ville köra fort i starten, utan alla låg och avvaktade va de snabbare skulle hitta på, så jag valde att lägga mig först. Lika bra det, så kan man välja väg själv. Efter 500 m började en lång, lång stigning och då stack Anne Terpstra och Ghita Michels iväg, jag försökte följa, men kände att det nog inte var läge att bränna allt krut redan i startbacken, så jag försökte hitta min rytm istället. Kändes som om jag låg på gränsen hela tiden, och sista varvet trodde jag att jag skulle vägga av trötthet och av värmen flera gånger, men jag höll farten och plockade till och med några sekunder på framförvarande på sista varvet. Slutade till slut 3:a i mål, vilket jag får vara nöjd med.

Efter det snabbade vi oss för att komma iväg och åka hemåt, hann inte varva ned något på cykeln, vilket känns idag, men jag hann i alla fall duscha. Hem kom vi kl 4 på morgonen. Vi fastnade i en jättebilkö och missade färjan med 5 minuter och fick vänta rätt länge där. Lite oflyt, men svårt att planera.

Idag blir en ganska lugn dag med försök att styra upp saker och ting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar