onsdag 16 maj 2012

Mot grodätarlandet och La Bresse!

Jag kommer inte att äta dem...


Så. Nu har jag tokpackat och fixat och är äntligen på väg till Frankrike och La Bresse. Det kommer att bli spännande. Jag vet ingenting om hur banan ser ut överhuvudtaget, bara att det förmodligen kommer att vara blött och kallt. Väderprognosen ser inte jätterolig ut om man säger så. Hade föredragit lite varmare majväder överhuvudtaget både hemma och borta, men det är inte så mycket mer att göra än att klä på sig mer kläder tvätta cykeln ofta och be väderguden att skärpa sig.
Egentligen har jag inte så mycket emot regnet i sig. Kunde det bara vara typ 20-25 grader när det regnade hade det varit bra. Det är regnet i kombination med kyla jag inte gillar (vet inte riktigt hur den åsikten går i hop med att vara lerälskande CX-åkare, men men..)

Har i alla fall packat ned både lerdäck och flossadade tävlingskläder, så det blir nog bra!

Veckan efter La Bresse, kör jag en C1-tävling i Belgiska Malmedy och den ser sjukt jobbig ut på banprofilen. Rykten säger att det ska vara en bra bana, så då tror jag på det.

En rolig bild på mig från SRAMLiga i Kolding. "Kurv-ägget" har jag döpt tekniken!!  Fler bilder finns här!!

Hur internettillgången ser ut i Frankrike vet man aldrig, så det kanske blir glest med uppdateringar framöver. Vi får hoppas på det bästa.

Au revoir mon ami!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar