fredag 11 maj 2012

Lilla paradiset!

Mammas och Pappas Trädgård, full av tulpaner
Österlen är precis så fint som det brukar. Maj är extra fint då äppelträden blommar samtidigt som rapsfälten och tillsammans med himlen, havet, det speciella ljuset och allt det gröna blir det underbart! Mina föräldrar bor verkligen i ett litet paradis.
Vind är något som också i princip alltid är närvarande här och idag blåste det rejält (nu på kvällen ännu mer). Åkte till havet för att försöka plåta vågor, men det visade sig blåsa från helt fel håll, vattnet var platt, så det blev en fika inne Simrshamn istället. Passade på att gå in i en affär färg och papper och kom ut med ett skissblock. Det är något med det där. Jag bara måste köpa antingen block, pennor eller akvarellfärg så fort jag går in i liknande affärer. Hemma har jag minst 10 skissblock i lika format, dock inget i det här formatet vilket var just det jag försvarade köpet med.Och att det ju var så "lätt att ta med sig". Hmm..

Tillbaka hos Mamma och Pappa grejades det i trädgården: 
Mackan överlycklig över att få köra pappas åkgräsklippare!


Nåväl imorgon drar vi vidare till Koldnig och jag kör SRAM-liga på söndag. Förhoppningsvis hinner jag med något varv på banan i morgon. Jag vet att banan är grymt bra, nästan 200 höjdmeters klättring per varv och en hel del tekniska partier. Jag har sagt det förut, danskarna är grymt duktiga på att bygga bra XC-banor.

För övrigt har det varit en bra vecka. Mycket att planera och fixa inför resten av sommaren, men också klartecken om nya samarbeten som är på gång. Mer om detta inom kort!! 
Positivt är också att de saker jag lyckats sprida ut över halva Europa efter senaste lägret i Tyskland, är återfunna och på väg hem de med. Pulsklockan och USB-kabeln skickades med post från hotellet i Frankfurt.  4 par däck som glömdes i bussen befinner sig i Falun och kommer så småningom att fraktas till Göteborg. Och sen hittade jag mina stödstrumpor som varit bora i nästan halvår, nedknölade i en ryggsäck hemma. Allt man tappar bort finns någonstans, frågan är bara var. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar