fredag 23 maj 2014

Lugn vecka och att åka eller inte åka -det är frågan?!

Nån ballerina blir jag aldrig. MEn ganska bra balans har jag i alla fall!

So far har veckan träningsmässigt varit mycket lugn. Två lugna pass på mtb:n och lite lätt bålstyrka i gymet. Kroppen känns fortfarande sliten efter förra helgen, men det blir bättre. Istället har jag jobbat desto mer, vilket är bra för min ekonomi. Det är väl typiskt att man jobbar mycket och tränar lite när vädret är som finast? Igår var Mackan och jag nere vid Röda Sten och åt laxburgare. Det var väldigt gott. Jag är fortfarande väldigt hungrig av mig. Det tar sin lilla tid att fylla på kroppen med energi!

Just nu är jag i valet och kvalet över om jag ska köra långlopps EM eller inte. Min plan från början var att denna säsong bara köra ett eller två etapplopp och några enstaka långlopp i Sverige och jag har heller inte tränat något speciellt för långlopp (vilket fungerar om man bara kör svenska lopp som oftast tar strax över 3 timmar). Men i och med att jag körde så pass stabilt på BEMC hade det vart kul att köra något större internationellt endagslånglopp. VM hade ju varit optimalt, men det går i Sydafrika och dit har jag definitivt inte råd att åka för tillfället och har inte heller kört några av de uttagningslopp som behövs. EM går på Irland och loppet har ca 2000 höjdmeters kätting. Terrängen och stigningarna verkar vara likt det jag körde i Belgien, med halvlånga stigningar och lite småsliriga stigar -vilket uppenbarligen passar mig bra. Just nu lutar det åt att inte köra, då det kostar en del pengar som får tas ur egen ficka, vilket blir svårt. Men sugen blir man ju. Andra svenskar kommer att köra, vilket gör det lättare rent praktiskt. Ibland hade det varit bättre om någon bara bestämde typ, -"Nu Åsa nu kör du det här och det här" punkt slut.
I det stora hela är det dock gott att kunna välja själv...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar