tisdag 20 maj 2014

Hemma-och hungrig!


Det blev en lång, men ändå ganska smidig hemresa med bussen till Göteborg. Sov i princip ingenting, då det är obekvämt att sova på bussar (alla andra sov dock, så kanske var det mig det var fel på), så det var en ganska mosig Åsa som släntrade in hemma si så där 06.15. Sov lite hemma, men det är ju svårt att sova när alla andra är vakna. Kände mig lätt jet-laggad resten av dagen och även väldigt hungrig.
Idag blev det också vilodag från träning och jag är fortfarande hungrig, mer eller mindre hela tiden. Det är som om hungern som inte fanns under tävlingsdagarna kommer nu efteråt istället. Hade samma känsla efter fjolårets 4 dagars tävling i Polen. Som att kroppen bara förbränner och förbränner. Jag är dock inte ett dugg sugen på socker, godis eller kakor, det verkar som om kroppen fått nog av söta, snabba kolhydrater som den fått under tre dagars hård racing, utan det är riktig mat som jag är sugen på. Till exempel lax, knäckebröd och grönsaker. Jag får aldrig nog av lax, inte grönsaker heller för den delen.
Lyckligtvis har jag varit frisk innan tävlingen och känner mig frisk även nu, om än sliten i kroppen.
Det ska bli kul att se om det här korta etapploppet har någon effekt på formen. Under tidigare två etapplopp har jag inte kunnat få någon effekt, eftersom jag antingen varit sjuk precis innan eller blivit sjuk under etapploppet. Det går inte riktigt att mäta då. Imorgon ska jag träna lite lugnt, jag skulle egentligen gjort det idag med, men hann inte med det på grund av jobb och annat som behövde fixas.
Jag vet inte riktigt vilket nästa race blir, då jag jobbar två kommande helger och missar både Borlänge Tour och Långa Lugnet. Det blir nog något efter det.




 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar