torsdag 31 oktober 2013

Sticky & Hilly!


Jag har tagit mig ned till Belgien för att köra klassikern Koppenbergcross i morgon. På vägen ned (flyg) hände något jag nästan inte trodde kunde hända. När jag stigit på och satt mig till rätta på det tidiga planet till Köpenhamn kom ett gäng på ca 15 per som skulle till - Munchen ombord på planet. Det hade på något sätt lyckats komma med bussen som körde ut till Köpenhamnsflyget. Det är ju sånt man ibland drömmer om att göra, men då vill man ju hamna på tex Bahamas, inte Köpenhamn. Nåväl, det upptäcktes och ordnades upp innan avgång.

På eftermiddagen passade jag på att köra några varv på Koppenbergsbanan i sällskap av Robin Hedström, som är här för att kolla på crosstävlingarna. Banan är mycket tuff, första halvan av banan stiger det 55 höjdmeter på pavé och gräs som just nu var ganska torrt, men marken är mjuk och det är tungkört. Första gräspartier är dock bara lera av den klibbiga sorten, som fastnar precis överallt. Andra halvan av banan går utför i serpentiner på extremt sluttande skrå. Bara lite regn gör att det blir såphalt här. Varvet avslutas med ett platt parti genom en kohage som är, just det, Lerigt! Vilken tur att jag gillar lera och uppförsbackar. Det kommer att bli ett hårt race i morgon, många startande och i princip alla de bästa är med förutom Vos.

2 kommentarer: