lördag 12 oktober 2013

2 dag 1!

Foto: Hans Persson 

Fantastiskt höstväder idag och hela vallen full av uthållighets- och mjölksyreaktiveter i form av främst löpning tack vare Göteborgs Maraton och Cykelcross tack vare SWE-Cup. Det blev full fart från start och jag ledde från typ tredje kurvan med Angelica på hjul. Försökte få en lucka men det lyckades inte så bra, den blev aldrig stor nog och täpptes dessutom till hela iden. Ledningen behölls fram till de avslutande svängarna i mål, då Angelica tog sig förbi. Själv hade jag inte mycket att svara med, drabbades av dumhet och fick för mig att det var längre kvar av banan än vad det i själva verket var. I mål var jag sur, främst på mig själv, då jag tyckte jag gjorde dåliga taktiska val under racet. Å andra sidan har jag aldrig vunnit något race på Göteborgsbanan, så även om jag gillar att köra den kanske den inte den gillar mig.
Surheten rann dock av mig rätt snabbt, vilket den brukar, jag antar att det är bra att vara dålig förlorare?

Banan var som sagt fin, men körde vi damer inte ett varv för kort? 33 och en halv minut är lite i kortaste laget. Eftersom varvet tog nånstans mellan 6 och 6 och en halv minut hade det ju blivit perfekt med ett varv till!  I morgon blir det race igen och då slipper vi som tur är revbenstrappan (den där jag skadade mitt revben i för två veckor sen alltså).

1 kommentar:

  1. Jag reagerade också på er tid, när jag stod vid målet då. Ni borde helt klart kört ut på ett varv till.

    SvaraRadera