söndag 29 april 2012

Heubach- backträning deluxe!

I brist på bilder så blir det en kanske inte allt för intressant pulskurva från dagens HC-tävling i Heubach. Över 25 grader varmt, lite kvavt, snustorrt i marken och många riktigt snabba cyklister på startlinjen. Som ni ser blev det ett klocrent backintervallpass, med 6 backar, inte 5 som det först var sagt. De förlängde helt enkelt banan ett varv, då herrar u23 åkt så snabbt. Inte ofta det blir längre än vad som sagts dagen innan, oftast handlar det om att det blir ett varv mindre. 

Själv fick jag en hyfsad start och låg med bra i första backen, benen var sega och skrek "sakta ned" på första varvet, men det struntade jag i. Var dock lite rädd för att jag inte skulle orka hålla farten alla varv. I första utförslöpan klantade jag mig och drog in styret i ett träd, inte så farligt om det inte hade varit för att jag halkade precis efter och blev överkörd av cyklister bakom. Kände mig rätt dum där. Lyckades tappa och tvista kedjan och det kändes som en evighet att få ordning på det. Kom sen i väg och plockade succesivt de som kört om mig och slutade till slut på 16:e plats. Är mest förvånad över hur jämna varv jag körde. Oerhört svårt att veta hur mycket man ska gå på i så långa backar utan att tokdö på slutet.

Nu är vi på ett hotell i Frankfurt, alla sover utom jag och i morgon åker vi hem...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar