lördag 14 april 2012

Neuf! Imorgon kör vi Världscupen i Houffalize!



I trädgården hos dem vi hyr lägenhet hos, hittade vi en kompis idag. En förvuxen minigris! Suggan var tydligen inte på topp, enligt frun i huset, men när jag ropade på den grymtade den lite och började gå  mot mig. Det gick inte så fort eftersom magen släpade lite lätt i backen. 

Förutom vänslas med grisar har vi tränat på banan idag. Hann med två varv och det gick hyfsat. Försökte hålla igen uppför för att spara på lite krafter tills i morgon, vilket som vanligt var svårt då backarna är så branta att man måste köra på en hel del för att överhuvudtaget komma upp för dem. Hade rätt hög puls, särskilt när jag råkade hamna bakom Julien Absalons hjul. Han åkte väl säkert så långsamt han kunde, medan jag kämpade runt 90% av maxpuls för att kunna hänga med uppför. Det funkade att hänga med tills det började gå utför, då rullade han ifrån mig löjligt lätt. Ja, ja han är ju ändå flerfaldig världsmästare och OS-vinnare, så det är väl ok då. 

Tyvärr blir det inte så mycket fotat, då kameran ligger hemma i tillsammans med diverse andra viktiga prylar jag glömde och mobilen tar så dåliga bilder. Sen är det svårt att hinna också, man vill ju fokusera på tävlingen. 

I morgon blir det kul att tävla. Har start nummer 57, så det är en hel del framför mig, men även en hel del bakom. Blir att kriga för att komma fram hyfsat, målet är främst att få till ett lopp som känns bra, med bra flyt, placeringen mindre viktig i ett lopp som denna för mig just nu. Skulle man lyckas knipa något världscupspoäng hade det dock varit ett stort plus!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar