torsdag 19 april 2012

Distanscykling, shopping och argtanter i Freiburg!!


Hela gänget tar en liten paus!

Idag blev det ett fin fint distanspass här i skogarna runt Freiburg. Med på turen som guider hade vi Alexandra Engen och Pia Sundstedt + make. Förstklassig guidning alltså!
Det blev en hel del långa fina klättringar och utförskörningar, med avslutning i form av en finfin, downhillbana. Riktigt grymt distanspass och på slutet var jag så trött att jag åkte och tänkte på rostade nutellamackor. En lustig grej hände i början av vårt pass. Vi lyckades stöta på samma jättearga tant med hund, som vi stötte på under gårdagens träningstävling. Det konstiga var att vi idag körde på ett helt annat berg. I går skällde hon ut oss ordentligt och daskade till mig i ryggen trots att jag verkligen försökte passera henne lugnt och försiktigt. Hon var dock inte lika arg idag och Alexandra lyckades med sin fina tyska och trevliga uppseende, lugna ned henne en del. Hunden var dock snäll. Det finns nämligen nån regel här nere, där man inte får cykla på stigar som är smalare än 1 meter. Fast det är ingen som vet hur man mäter detta, så både cyklister och vandrare tycker att de har rätt.

Kajsa Nöjd över " världens längsta" kvitto. Olof är väl van vid långa kvitton och ser lite lagom uttråkad ut.

Sen har det handlats en hel del här i byn. 95% mat. Jag tror att de gillar oss på mataffären, då vi springer där titt som tätt. 




Lance Arm.. och Tom Boo.. eh... jag menar Martin och Fabian tillsammans med Pontus Pumpen,
ser till att vi inte saknar något under tävlingarna och att våra ben och kroppar fungerar som de ska. 

I morgon blir det lite teknik/sprintträning och på lördag provkörning av banan o Heubach plus att rätt många i gänget ska köra sprint. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar