tisdag 3 april 2012

Yes, the heat is on!

Idag var det en riktigt bra dag!
Det har löst sig med en ny ram, den kommer på torsdag och vi hinner bygga ihop den i god tid innan jag åker till Houffalize. Tack vare att  Biketoyz hade en ram med rätt storlek och lite småfixande av Mackan med logistik, gick det att lösa. Jag hade en nödlösning om det skulle skita sig totat och det var att återuppliva min gamla rosa Gary med flagnande lack och slänga på lite fungerande grejer på den, men det var skönt att slippa detta!
De glada nyheterna firades med att köra ett lugnt distanspass på CX-hojen. Soligt, men rätt kyligt.

Utöver detta har jag fixat och roddat en hel del andra grejer. Beställt nya däck från Schwalbe och lite kompletterande prylar till cykeln från SRAM. Mailat Johan X-Kross som skickar mig två nya linser till glasögonen, då min vårdslösa cykling repat även dessa... Vad vore jag utan dessa supersponsorer??

En annan, lite mer frustrerande sysselsättning har varit att försöka få fram sina utlovade prispengar från några utländska tävlingsarrangörer. Inte det lättaste alla gånger. Vissa arrangörer verkar gärna basunera ut hur fantastiskt bra priser de har till de bäst placerade åkarna i tävlingen, men sen när de ska till att betala ut det där de skrutit så om, är det helt plötsligt jättesvårt och man förstår inte engelska längre. Ett tips är ju att om man vill ha bra rykte som arrangör bland elitåkare, så kan man ju försöka att sköta det snabbt och smidigt och bemöda sig att svara på mail. Även om det handlar om småpengar, så är det irriterande. Många bäckar små är viktiga för oss cyklister...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar