måndag 16 april 2012

Hårt i Houffalize!

Foto: Mario Billich, www.muskel-kater.at


Det blev en riktig slitardag för min del i på Världscupen Houffalize. Fick en hyfsad start trots min startposition och låg med bra under startloopen, men sen var det precis som om jag stod still i backarna uppför. Pulsen sjönk avsevärt och jag frös om händer och ben, trots att jag verkligen tog i allt var jag orkade för att försöka åka fort. Cykeln fungerade klockrent, langningen lika så och jag hade bra flyt på de tekniska partierna. Men i varenda uppförsbacke blev jag omkörd och benen var som betong, vilket var tufft mentalt, då det i vanliga fall brukar vara jag som kör om uppför. Slet mig i mål och blev inte avplockad i alla fall.

Jag är missnöjd över att benen inte ville gå fortare eftersom jag ju vill åka fort! Samtidigt kan man ju inte ta i mer än vad man kan.

Efter en unterbart god äkta belgisk våffla kändes det dock mycket bättre och nu laddar jag tillsammans med landslaget om i Freiburg till nästa race i Munsingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar