fredag 17 juli 2015

Ladd och sladd.


Filosofera vid badbod är ganska bra, trots bara 19 grader i vattnet. Jag badade så klart inte, men Kallbadhuset i Hovås är nog en av mina favoritstränder. Lugnt, rent och fint. Badstuga likt den på bilden på ca 10 kvadrat med sovloft kostar runt 800 000, så jag tror jag avstår. Men fina är de.

Har idag sladdat runt lite med Mackan på Slottskogens pumptrack och en kort sväng i Änggården, torrt och fint. Efter det blev det glass med Mackan, Seglarn och Angelica. Bra glass från Lejonet & Björnen, den blir man snabb av, tror jag. 

På Isaberg har SM börjat och jag är inte där. Än. I morgon eftermiddag åker vi dit och rekar banan lite innan söndagens lopp. Ska bli grymt skoj att köra, hoppas man orkar alla 7 varven upp för den långa klättringen, det blir en utmaning och tufft motstånd blir det med.
Idag var det sprint SM, vilket jag hoppade över, sprint är inte riktigt min grej, men det är kul att titta på.

Efter SM är det två andra lopp som är planerade på kort tid.

Redan på torsdag kör jag King of the Hill och på söndag blir det lite otippat Engelbrektsturen.

När det gäller King of the hill är jag lite sugen att även köra rullskideklassen (inte för att jag är bra på rullskidor, har inte åkt på minst 15 år men...) har dock varken rullskidor eller stavar, så det blir ju svårt då. Sen hade jag säkert väggat efter 500m eller ramlat -men det är ju en annan sak.

Engelbrektsturen blev det främst för att Mackan ville köra den och dessutom behöver jag lite grusvägsträning inför Cykelvasan (ja, ni läste rätt jag ka köra CV). Loppet är snabbt och ligger bra i tiden.

Nu ska jag sova, drömma och ladda för SM, försöka sortera alla mer eller mindre knäppa tankar i huvudet och förhoppningsvis bli pigg i benen. De har inte varit jättepigga efter Italien, så nu är det väl hög tid. Vi får se hur det blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar