torsdag 30 juli 2015

Jordskalv och hopp & lek.

Ni har väl hört nyheten om det stora skalvet här i Göteborg? Eller stort och stort strax över 2,0 tror experterna. Själv trodde jag det var vår granne ovanför som gick på golvet och grejade med något. Vårt hus är lyhört och nämnda granne går väldigt tungt på golvet, överhuvudtaget låter hon mycket när hon gör saker där uppe (jämfört med andra grannar alltså). Såg sedan att det var massor som skrivit om detta skalv på diverse social media, så jag friade snart min granne från ljudföroreningsmisstanke denna gången. Rätt ska vara rätt.

I dagarna har det cyklats både inne och ute, tränats styrketräning och sprungits. Idag har jag grym träningsvärk efter min 20 minuter korta joggingrunda. Har inte sprungit på länge på grund av knäsmärta. Nu funkar det korta sträckor igen, man får vara glad för de små framstegen.
Dessutom har jag träningsvärk i övre halvan av ryggen efter att ha lekt på olika sätt, med och utan cykel. Jag tror på grejen med att kroppen är bra att använda på olika andra sätt än just att cykla med. Det hängs i räcken, stås på händer och huvud, i brygga, hoppas på bollar och en hel del annat. Jag är inte rädd för att vara upp-å- ned, men är lite osmidig i allmänhet, så övningarna ger mig bättre kroppskontroll. På cykeln övar jag olika slags hopp. Jag tror att balansträningen i gymet gör nytta här. I Änggårdsbergen har det byggts ett rejält och stabilt hopp såg jag nu. Målet är väl att klara det, men just nu är det aningen för högt för min del, det borde vara höj- och sänkbart. Fram tills dess får jag nöja mig med det nedan ett tag till.    

Hoppet som bara står och väntar på att bli hoppat.

Utomhusgung

Blåbärsplockning med Mackan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar