fredag 31 juli 2015

Hej Motala!

Motala by night
Roadtripen har gått vidare och stannat i Motala. 1572 Challenge imorgon, ska bli skoj och troligtvis väldigt snabbkört. Egentligen skulle jag köra sprint idag, också det i  Motala, men den blev tyvärr inställd. Lite synd när man tagit mod till sig att köra. Kanske är det svårt att få deltagare till sprint, nu när det i princip enbart körd vid mästerskap. Är sprint det nya mtb-tempo? Hoppas inte det. 

Det blir ändå dubbelrace denna helg, eftersom jag efter Motala åker ned till Skåne och även kommer att köra Danska SRAM-liga på söndag. Tävlingen låg inte så långt från mor och fars hus på Österlen och jag vill ju väldigt gärna köra XC plus att jag behöver grusvägsträning inför Cykelvasan om några veckor, så då blev denna kombo ganska bra faktiskt nästan bättre än sprint + långlopp. Vi får dock se hur pigga benen är på söndag...  

Idag har jag faktiskt solat lite i hängmattan på balkongen. Tog en liten lunchlur och slumrade ca 15 minuter. Vaknade av att att jag frös. Det hade blivit mulet igen. Underbart är kort helt enkelt. Förra sommaren levde jag nästan på balkongen. Denna sommar är det mer att jag bär ut min akvarellåda och det jag ritar på sätter mig tillrätta målar i 5 minuter och sen känner man droppar och får gå in igen. Akvarell och regn är ingen optimal kombo helt enkelt.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar