onsdag 10 december 2014

Vurpad och blodtömd!



Hård dag i dag! Upp och käka gröt 5.45, halvsova knapt 2 timmar innan det var dax att dundra iväg till testlabbet. Det stormade ju och regnade friskt i natt och det var väl inte mycket bättre på morgonen. Själv blev jag offer för sk. lövhalka när jag sladdade omkull på lövbetäckt kullerstensväg. Har rätt ont i knät nu, men det är nog ingen större fara, blev mest sur och smutsig.

Testet idag tog totalt ca 5 timmar och innehöll ungefär detta:  test med mask först stillasittande, sen på cykel med stegrande belastning. Därefter en timmes växlande mellan cykling och roddmaskin med jämn puls på strax under 80% av max, vila i 2 timmar och slutligen samma test som i början. Utöver detta togs ungefär 15-20st blodprover i fingrar och i armvecken. Så många att mina blodkärl till slut "flydde" genom att glida undan nålen. Jag fick i alla fall beröm för mina ytliga blodkärl, en provtagares dröm, typ. Sen fick jag gå hem. Det ska bli intressant att se vad resultatet av dessa test blir. Både som helhet och för mina egna värden.
Nu ska jag vila lite och sen ev. ut och springa en sväng.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar