lördag 6 december 2014

Bländad!



I morse när jag vaknade smattrade regnet på fönsterbläcket. Jag trodde att det skulle bli ytterligare en mornarkträningsdag och sov lite till. Detta innebar att jag försov mig för att hämta tvätten innan morgontvättpasset började. När jag gick ner var det nån där, det visade sig så klart vara "arga snobbgrannen", hon som inte hälsat typ de senaste tre åren utan istället stuckit näsan i vädret, stirrat in i sin Iphone eller låtsats att hon inte sett varken mig eller Mackan. Särskilt arg blir hon om nån glömmer sin tvätt. Därför blev jag smått chockad när jag svamlade började be om ursäkt och förklara min försovning och hon vänligt hälsade och sa att hon torkat min tvätt och lagt den i tvättpåsen. Helt utan iroini eller sarkasm. Hade förväntat mig att få en riktig utskällning och visste därför ännu mindre vad jag skulle säga, visst är det konstigt när man förväntat sig en reaktion och bemöts av den motsatta? Men om det är så att hon gått och blivit snäll på äldre dar, så är det väl bara att vara glad?

När det blev träningsdax hade det slutat att regna så det blev utomhus cykling som planerat ändå. Det visade sig att det skulle bli fantastiskt väder, nästan utan moln. Solen bländade och värmde faktiskt lite för första gången på mycket länge. Det var en skön känsla. Jag körde lugnt med mtb på  asfalt, grusväg och lite stig. Hittade bland annat en helt ny stig vid Finnsjön som jag inte kört tidigare. Den hade säkert varit kanonfin om inte det varit så mycket vatten i skogen. Så det blir att testa den i sommar istället. Om jag nu hittar tillbaka. Det blev nästan 3 timmars cykling. Eller 2.56 om man ska vara noga, vilket är störande, jag brukar ganska ofta köra runt kvarteret eller liknande för att få en "jämn" tid om det blir så, eller kanske typ 3.01, men den här gången struntade jag i det. Man får öva sig ibland att göra saker man stör sig på. Det var bra tajmat med solen idag, imorgon ska det regna större delen av dagen och jag ska också jobba 10 timmar så då blir det inte mycket träning som hinns med. 
Ikväll ska jag dricka glögg. Det blir 100 gånger trevligare än det blir gott.      
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar