tisdag 9 december 2014

Så mycket bättre..

Det tar sig med den kassa formen. Igår körde jag intervaller på mr Monark igen och det var en helt annan känsla än i fredags, så mycket bättre. Som jämförelse: Jag orkade bara 5 st 70-20 intervaller på samma belastning som jag igår körde 18 likadana intervaller i rad på. Idag brände jag av 10 st 1-2:or innan jobbet. Det kändes också ok, men belastningen var en bit från toppformssiffrorna. Riktigt bra att man kan jämföra sina egna siffror så man vet hur man ligger till, tack Monark!

Idag har jag också äntligen gjort färdigt mitt jätteakvarellprojekt med filurerna och resultaten blev som nedan.

70x100 är ett riktigt stort format att jobba i då det gäller akvarell, jag gillar det, men det tar en fasligt massa tid. Jag tror att jag lagt ca 60-80 timmar på den här bilden. Vill nån köpa den kommer den kosta fläsk, men är nån intresserad så släng iväg ett mail till mig. Det finns ju billigare bilder i Tutshoppen, fast bara tutar (än så länge). Nästa vecka kommer man också kunna beställa vykort med cyclocrosstema, så håll utkik.

Imorgon ska jag göra det sista testet forskningsstudien jag är med i, som jag skrivit om tidigare.  Det hela har dragit ut lite på tiden på grund av min förkylning mm. Detta innebär att måste gå upp typ 5.45 i morgon för att äta havregrynsgröt, vilken måste vara uppäten kl 6.00. En baggis för de som vanligen går upp tidigt, men jag som oftast inte gör det är det ohyggligt tidigt! Jag lär ju äta den där gröten och gå och lägga mig en stund igen innan jag åker till testet. Det ska dock bli intressant att se resultatet av studien och kanske kan man använda lite av slutsatserna i mitt eget tränande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar