torsdag 4 december 2014

Återhämtning till skogs!



Igår blev det ett pass på MTB:n i skogen. Inget strukturerat utan bara lugn cykling på stigar, bland annat några av de stigar som endurotävlingen i Änggården gick på för ett tag sen och lite annat smått och gott. Man skulle kunna kalla det rekreationscykling Jag älskar att träna hårt, intervaller, spurter etc, men hade jag inte ibland fått köra i skogen och bara lalla runt utan plan, hade jag nog inte tyckt det var så kul att cykla. Jag behöver komma ut i skogen helt enkelt. Skogen ger mig inspiration, lugn och ny energi. Lyssna på skogens ljud, känna skogens dofter och njuta av att ta mig över stock och sten gör mig glad. När man från crossen helt plötsligt hoppar upp på en MTB, är första intrycket typ: -jäklar vad brett styre! Men man vänjer sig snabbt.
Har inte packat upp crossen efter helgens bravader men jag tänker att jag behöver lite omväxling, min kropp funkar bäst när träningen är varierad. Har varit riktigt sliten efter helgen och känner att jag behöver återhämtning, men inte nödvändigtvis vara helt still och inaktiv. Efter den långa restiden hem i måndags har jag ont i ryggen igen. Jag antar att det beror på för mycket stillasittande, eftersom jag också sitter mycket stilla när jag jobbar framför datorn eller sitter och ritar. Det är det jag säger, inaktivitet är inte bra nånstans!

Idag har jag sprungit 20 minuter innan jobbet och ska köra lite gym i kväll. Det blir grymt bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar