tisdag 16 december 2014

Fix och träning!

Dugast. Svårt att låta bli när man en gång har testat..
Nu är det mycket fix. Åker till mamma och pappa i morgon och sedan vidare till Belgien för helgens och mellandagarnas tävlingar. Totalt 7 eller 8 tävlingar på ca 2 veckor. Jo, det är mycket, hårt och framförallt lerigt, men det är ju lika bra att passa på, så får man så mycket "pang för pengarna" som möjligt. Jag ser det som en form av etapplopp. Förra året körde jag de bästa loppen i slutet och blev sen i riktigt bra form i tre veckor innan jag blev sjuk lagom till VM. Vi får se hur kroppen reagerar denna gång. Hoppas slippa det sjuka. Det är som sagt mycket som ska fixas, dels det som ska med till resan däck ska limmas, kläder ska vara rena, olika papper och licens för 2015 ska vara klara. Boende och anmälan till tävlingar ska fixas. Men även julklappar ska köpas, och andra bestyr här hemma måste vara klara innan jag åker. Jag blir lätt stressad om det är för många saker som ska fixas på en gång, så det är en utmaning för mig att hålla mig lugn. Ett annat orosmoment som ligger och gror är att LAS står bakom dörren, vilket gör att jag även behöver hitta ett till extrajobb till våren. Det var väl inte riktigt så LAS var tänkt att fungera, att de som vill jobba inte får eller så att företag och kommuner och företag ska slippa att anställa folk. Gör om och gör rätt, säger jag!

Träningen har dock gått mycket bra. Här om dagen var jag tvungen att testa det där de pysslar med i Kompiskampen, alltså cykla med så mycket watt som möjligt i 20 minuter. Det gick ganska bra, även om jag först räknade fel och fick ett lite för bra resultat. Får nog göra detta några gånger för att få ett rättvisande resultat. Men så jobbigt att cykla 20 minuter hårt på Monark! Kör som längst 10 minuters intervaller.  Om ni undrade om jag tog i så såg pulskurvan ut så här, men ca 96-97% av max på slutet.
Nu vill jag nästan ta med Monarken till Belgien för att se hur utvecklingen blir. Men den får (som tur väl är) ju inte plats. Annars är det fortfarande en hel del hysh-pysh bland cyklister när det gäller hur mycket watt man orkar köra, men så hemligt är det väl inte tänker jag, då man inte tävlar på en stillastående testcykel? Det behövs mer eller mindre teknik + en hel del andra komponenter för att cykla snabbt på tävling.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar