söndag 28 september 2014

Grym helg!


En riktigt grym helg! Har ätit mat med fantastiska vänner både fredag och lördag kväll, tittat på Enduro i Änggården, kört introcross, samt limmat däck. Och så äntligen har vi fixat ett par hjul till min cross och dessa ska också limmas så klart. Det blev ett par riktiga finhjul, knappt man vågar gegga ned dem. Ett hjulpar till ska fixas, oklart vad det blir för sort. Jag vill passa på att tacka gänget på Allebike och Rideaway för hjälpen med den nya cykeln. Utan er hade det inte blivit något. Den kommer att bli grym och resultatet kommer ni att få se imorgon eller på tisdag. Det ser ljust ut att jag till och med hinner att provköra cykeln innan nästa helg då jag tänkt att tävla. 

Det har limmats en hel del däck i helgen. Både mina och Mackans, jag håller på att bli en lim-expert. Jo, det är en hel del kladd med limningen, men egentligen tar ju inte själva arbetet så lång tid. Det är mer att man får känslan att det aldrig blir klart. 


 Gårdagens endurotävling i Änggårdsbergen var inspirerande. Jag fick i sista sekund erbjudande att köra tävlingen men valde att stå över denna gång, då jag får spara lite pengar. Det hade gått helt ok att köra med min hardtail, men det hade givetvis varit mer optimalt med en riktig endurocykel. Nästa säsong kanske... Det var kul att kolla och jag träffade en hel del bekanta ansikten. Inte mindre än tre (!) världsmästare eller före detta världsmästare i olika former av cykling på damsidan var med.

 Cecilia Thomasson, världsmmästare i MTB-orientering, och den senaste säsongen, 
även en grym endurocyklist




Idag har det även introcrossats i Skatås. Jag var med fast på MTB:n. Det blir rätt bra träning ändå, även om man har "fel" cykel. Körde hårt och blev riktigt trött. Längtar verkligen efter att köra cross nu men jag resonerar som så, att det man inte har det längtar man till och eftersom jag i mitt cyklande till stor del drivs av passion och känslor, tror jag att det kan vara en fördel att få längta lite efter crossen. Crossäsongen är ju lång, så det gör inte så mycket om inte tekniken sitter där den ska på de första tävlingarna.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar