tisdag 2 september 2014

Alla dessa val!?


Det är dags att bestämma sig vad man ska rösta på. Jag tycker att det är svårare än någonsin. Jag vet bara vad jag absolut inte tänker ge min röst på. Alla partier (eller ok, nästan alla) lovar guld och gröna skogar, allt ska bli så mycket bättre alla ska bli så glada, rika och friska eller vad det nu kan vara. Och egentligen vill väl alla det? Att vi ska få det bättre? Det finns väl inget parti som vill att arbetslösheten ska bli högre, att vi ska strunta i miljön, att barnen ska lära sig mindre i skolan eller att det ska gå sämre för Sverige? Metoderna för att uppnå den tänkta framgången är dock olika.
Det jag ogillar mest är den alltför populära taktiken att till varje framställa motståndaren i dålig dager istället för att berätta vad man själv faktiskt tycker. Också valfläsket. Det lovas saker till höger och vänster som känns helt orealistiskt, vilket det också är många gånger.
Egentligen vill jag nog inte rösta på något, men jag kommer att göra det ändå, då en soffliggning bara är till fördel till de partier jag inte alls tycker ska få någon framgång.

Nog om det, nu ska jag äta en smörgås och titta lite på VM-sprint på Redbull TV och sen ska jag styrketräna. Hoppas på VM medalj, jag vet några som är extremt taggade för att erövra en sådan!




2 kommentarer:

  1. "Det finns väl inget parti som vill att arbetslösheten ska bli lägre," =)

    Tror det blev lite fel där? Iof sig så finns det väl något parti som är emot tillväxt? =/

    SvaraRadera
  2. Tack Anders. Menade ju precis tvärt om :) Måste ändra texten! Ang tillväxt har du rätt där med, men det partiet anser väl att just "icketillväxt! skulle göra att det går bra för Sverige, enligt deras sätt att se det?! Är ingen expert på området och antar att man vrida och vända på det åt många håll!

    SvaraRadera