tisdag 9 september 2014

Sista doppet och Introcross!



Sommaren har haft tvära kast, i helgen var vi nere vid Kallbadhuset och tog det som troligtvis var säsongens sista dopp. Eller, Mackan badade och jag doppade benen. Det var lite i kallaste laget för min del, men isbad sägs ju vara bra för benen efter träning. Kallbadhuset är verkligen fint om man vill bada eller fika, inte så mycket folk och fin sand och brygga. De tar inträde under högsäsong, vilket gör att det är lugnare där så klart. Man kan köpa en badbod också, de kostar bara ca 800 000 kr, för 15 kvadrat. Perfekt väl?



Stå på huvud/gör yoga på strand i motljus har jag sett att man gör på de "riktiga" träningsbloggarna, så då vill jag också göra det!

I helgen kördes även introcross och jag var med och tränade med mtb. Det funkade bra det med. Övade starter, av/påhopp, fartträning och lite annat. Blev riktigt trött, det var bra. Vila igår och i dag lyxade jag till det med 5 st 30 sekunders intervaller, med lååång vila. Det var om möjligt ännu jobbigare än introcross.
Tänk att något så kort kan kännas så långt. Tänk att man på så kort tid kan gå från något som i alla skulle kunna beskrivas som lite stark i benen, till känslan av att trampa luft med ungefär 10 watt de sista sekunderna? För att göra det ännu jobbigare körde jag i motlut.
Har fortfarande lite svullet knäväck, men det gör inte ont och blir inte värre efter cykling, däremot om man stretchar, så det är lite knepigt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar