söndag 1 september 2013

2:a på Bockstensturen och chipskada!



Fina Bilder från Hallands Nyheter. Fler bilder HÄR
Det blev ett ganska så smutsigt lopp igår, men temperaturen var bra och jag har inget emot lite regn på banan. Fina stigar i Åkulla trots regnet. I vanlig ordning var det ett rasande tempo första 15 km, som gick på runt 25 minuter. Tror det är rekord för min del på sträckan. Tappade kontakt med Jenny redan på asfalten, då hon låg långt fram och jag rätt långt bak i den stora klunga som bildats. Blev dock glad när jag hörde att jag bara hade ca 2 min upp till Jennie efter ca 45 km, trodde det skulle vara mycket mer. Avståndet höll mer eller mindre i sig. Efter skogspartierna var jag lite närmare och efter grusvägarna hade jag tappat det jag tagit in. Låg de sista milen i en mindre grupp cyklister och det var ganska rejäl mot- och sidvind, men jag tyckte inte det blev något vidare bra samarbete oss emellan, alla var väl antagligen väldigt trötta och en del som gick upp och skulle dra, spurtade istället ifrån de andra, så det blev rätt ryckigt. Var riktigt trött när jag svängde upp jämsides med havet de sista kilometerna mot mål. Vinden närapå lyfte cykeln och mig. Det gick inte fort alls. Som tur var blev jag räddad av Muris som gav mig lite lä, det var riktigt schyst. Hade ju så klart helst viljat vinna på "hemmaplan" men är ändå nöjd, då jag gjorde vad jag kunde och inte var alltför långt efter Jennie som kör oerhört starkt på långlopp. Vill passa på att tacka Christian o Mackan för superlangning och Björn för några extra Enervit Liquid. De senare behövdes verkligen!
Och framför allt tack till min klubb Varbergs MTB för ett strålande evenemang. Det blev närmare 1600 deltagare = rekord!

Smutshög. Blir mycket tvättjobb idag.

Jag lyckades dock få en ganska ömmande skada, inte av någon vurpa eller liknande, utan av tidtagningschipet.. Tydligen inte bra att sätta den innanför strumpan (men fult att ha det utanpå). Fick ett rejält skavsår. Hoppas på snabb läkning.  


5 kommentarer:

  1. Muris är minst lika tacksam för att han fick ligga på ditt hjul under nästan hela loppet = ) //Jessica

    SvaraRadera
  2. Bilderna får vi tacka Hallandsnyheter för! Hoppas de inte är alltför arga att jag använder dem. Delad tacksamhet är dubbel tacksamhet Jessica :)

    SvaraRadera
  3. Du skulle ha satt chipet ovanpå strumpan och sen vikt över strumpskaftet

    SvaraRadera
  4. Ja, jag vet!! Även vi gamla hundar behöver lära oss sitta ibland :)

    SvaraRadera