måndag 9 september 2013

Seger i Vårgårda!



Väder, bana, arrangemang, cykel, sällskap, ben -allt detta gillades igår i Vårgårda! Näst sista deltävlingen i SWE-cup. Det var massstart som gällde med senior, dam och veteranklasser. Fick jag bestämma hade jag nog delat upp lite, men nu var det bara att köpa läget. Fick självklart en kass start, hade inte tillräckligt vassa armbågar och pang i benen eller nåt och Kajsa och Angelica flög i väg en bra bit längre fram i fältet. Efter något varv blev det dock lite mer utdraget och efter halva andra varvet var jag i kapp Kajsa och mot slutet av varvet även ikapp Angelica när hon stod och grejade med en hoppad kedja. Blev omkörd igen i slalombacken men jagade ikapp och förbi i liftrännan strax efter och fick en lucka. Körde på och behöll ledningen in i mål och vann med strax över minuten, riktigt kul.
Är dock lite sur på mig själv för att jag tog fegvägen runt hoppet, men ikväll ska jag och Angelica och Seglarn öva på hopp, så nästa gång då ska det nog flygas!

Här kan ni se tävlingen, som  livestreamades igår. Mer sånt från tävlingarna hade varit kul!


3 kommentarer:

  1. Grattis! Ja hoppet var verkligen ingen fara även om man tvekade lite första gången. För egen del var det första gången på ca 20 år jag hoppade utför något men hade man lite fart gick det av sig själv. Nästa gång bjuder du säkert någon någon snygg tail wip eller liknande ;)

    Johan

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Nu har jag och Angelica börjat öva, så nu ska ni få se på grejer :)

    SvaraRadera