fredag 30 augusti 2013

Hello Varberg!





Det blev till att åka ned till Varberg redan idag, då Mackan ska jobba med gaffelservice i samband med Bockstensturen. Själv gnäller jag inte, då det innebär minst en timmes längre sov på morgonen och frukost i lugn och ro (jag har ju blivit så morgontrött på senare år). Annars är det ju väldigt skönt när man kan sova hemma om tävlingen tex startar på eftermiddagen.. Vi bor på hotell Gästis. Det är ju rätt många hotell och bed and breakfast man bott på genom åren och Gästis är ett av de roligare boendena, då de verkligen lagt ned sin själ i att göra det mysigt och lite annorlunda.

Mys. Gästis är ett trevligt hotell. Rekommenderas!

Det första jag brukar göra när jag kommer till ett hotellrum är att öppna fönstret, eftersom det av någon anledning i 99 fall av 100 är alldeles för varmt på hotellrummen om det inte är 10 minus utomhus. Ibland stänger jag av värmen på elementet med. Jag förstår inte varför det måste vara så varmt?
Efter det brukar jag alltid kolla in badrummet. I detta badrum fanns ett gigantiskt kaklat badkar, så jag passade på att bada medan Mackan jobbade klart. Efter det bor jag in rummet genom att sprida ut kläder och prylar över i princip hela ytan (om jag inte delar rum med någon som inte är Mackan, förståss då brukar jag samla mina saker till någon hörna i närheten av sängen).

StorPrutten. Toahumor när den är som bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar