onsdag 25 september 2013

Ladda om!


Har varit trött efter Kinacrossen. Så jag har unnat mig det här: 

Igår blev det ett gympass som nog kan beskrivas som årets mest oinspirerade gympass. Gick mest omkring i gymet och funderade på vad jag skulle hitta på, gjorde några marklyft med lite för lätt vikt, några armhävningar och magövningar. Jag hade helt enkelt lika gärna kunnat ligga hemma på soffan istället, vilket hade gett återhämtning istället för ett halvdant pass som egentligen inte gav något. Då jag tränar mindre nu än för några år sen, är jag nu också mer taggad när jag väl kör och tror mig få bättre effekt av träningspassen. De oinspirerade passen kommer allt mer sällan, men ibland finns de där, konstigt vore det väl annars.

Under dagarna i Kina var jag förhållandevis pigg trots viss jetlag, men nu när jag är hemma har tröttheten mångdubblas känns det som. Har därför bestämt mig för att ladda om och låta träningen bli som den blir denna veckan. Lätt eller hård, lång eller kort dagsformen får avgöra. I dag tog jag nya crossen en sväng i Änggårdsbergen. Det var väder och underlag som kan få även de mest trötta ben lite piggare och luft som kan få den degigaste hjärna att klarna lite.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar