lördag 7 september 2013

En helt vanlig Göteborgslördag!




Så här fint är det en helt vanlig lördag i september i Göteborg. Kameler på Heden, 23 grader varmt i luften och cykeltävling i Skatås! Medan Mackan, passande nog, var ute och seglade med Seglarn och Angelica åkte jag och kollade cykeltävling i Skatås. Fick frågan om varför jag inte körde tävlingen säkert 100 gr så klart. Jag resonerar som så, att ibland räcker det med en tävling på helgen. Just denna helg var min plan att bara köra en tävling och då blev det SWE-cuptävlingen i Vårgårda som prioriterades, (inte för att jag inte tycker att Skatås banan är kul, för det är den). Ibland är det också en fördel att titta på cykeltävling i stället för att köra, då man blir riktigt sugen. Inspiration är viktigt.
När Mackan seglat klart kom han upp till Delsjön och tog ett dopp. Hade hoppats på varmare vatten, men om tom Mackan tycker att det är lite kallt, då är det ingen idé för mig att ens prova att doppa mig.

Jag hade gärna kunnat leva med en september med detta fina väder. Hösten blir liksom lite lättare att komma in i då. I morgon blir det alltså race i Vårgårda. Det är några år sedan jag körde där så det ska bli spännande. Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar