tisdag 17 september 2013

Terve Helsinki!

Jag är på väg mot Kina som ni vet. En lång resa och över 5 timmars väntan här på Helsingfors flygplats. En lite modernare flygplats jämfört med många andra som erbjuder besökarna gratis WiFi. Något som de flesta flyplatser från stenåldern tar saftigt betalt för. När man väntar länge är det ju guld värt att kunna slösurfa, blogga och svara på viktiga mail och det är enormt sniket att ta typ 50kr halvtimmen för något sådant tycker jag. Väl i Kina är twitter, facebook och blogger blockerat, så det blir svårt att uppdatera och lägga ut bilder. Vill ni mig något får ni maila mig! Förutom WiFi är butiken med mumintrollsprylar det roligaste att ta del av här på flygplatsen. Tänkte köpa en hattifnattväska till Mackan, men den var rätt dyr. Kanske på hemvägen...
Hattifnattväskan ger i alla fall inspiration.. snabeltutsväska nån?

Mackan hämtade den nya fina CX-Allebiken igår samtidigt som jag packade alla övriga prylar och lyckades även bli drabbad av någon konstig matförgiftning så jag knappt kunde testcykla cykeln, på grund av magknip. Bättre idag i alla fall, men ingen större hunger har än så länge infunnit sig. Gör inte så mycket då flygplats- och framförallt flygpansmat inte brukar vara så mycket att ha.

Hade hoppats hinna ta lite finare bilder på hojen innan avfärd, men det var mörkt ute när jag skulle göra det och i lägenheten finns ingen bra plats, så det får vi ta sen! Det enda jag kan säga helt säkert är att den är så fin att man drar sig för att skita ned den i cykelcrosslerpölar och att den under den korta provcyklingen i Slottskogen kändes kvickare än min gamla hoj! Har gjort grovinställningar för sittställning utifrån min gamla cykel, som får finjusteras efterhand.

Den nya snabbingen. Svart och gult känns helrätt!!


1 kommentar:

  1. Om abstinensen blir svår brukar facebook, twitter osv funka utmärkt i (och precis utanför) Appelbutiker. Kör hårt och ha kul!

    SvaraRadera