söndag 9 december 2012

Yllesockseger i Cyclocrosscupen!

Foto: Snott från Klas-Isabelle Kronlund

Seger idag igen, trots att banan gick åt andra hållet. Banan var bra idag med, men jag tyckte att jag körde lite sämre, kanske var jag ofokuserad, eller bara trött. Ja, ja vi sladdade väl alla runt bäst vi kunde, riktigt kul var det i alla fall.
Dagen till ära körde jag med mammas hemstickade sockor, rätt gött faktiskt men stilpolisen kanske inte gillar det?  
Det blev i alla fall totalseger i cupen utöver segern i dag och det var ju kul. Som pris fick jag bland annat en Epic-väska som man kan bo i, ett spännband och en Kärcher högtrycktvätt, som var stulen (och alltså inte fanns på plats). Mackan fick en kedjeolja och en borste. Bra det här med att tävla cyclocross, man får massor av grejer till hemmet :)
Jag kommer i håg när jag tävlade i löpning, då var det lite mer husgerådsaktiga på prisbordet, kastruller och brödrostar och sånt. Praktiskt, men kanske inte jättekul när man är 17 år som jag var då. I cykling är det mer mekgrejer och cykelgrejer som gäller. Och väskor då, förstås!

Vad som händer härnäst är att jag ska försöka åka en del längdskidor, man vet ju aldrig hur länge snön ligger kvar och det är ju så roligt! Vidare snabb är jag dock inte i alla fall inte med skidåkarmått mätt.

Hoppas även kunna komma i väg till Belgien och nästa världscupstävling, detta handlar mest om jag har råd eller inte. Man får väl hoppas att prispengarna från cupen ramlar in snabbt..

Dessutom håller jag på med ett jätteroligt, helt fantastiskt projekt, som jag inte vill berätta om just nu men som ni kommer få veta mer av lite längre fram. 

Nu blir det cupsegersfirande, med resten av pralinerna från Belgien.  

4 kommentarer:

  1. Stort grattis till dagens seger och din totalseger i cupen.

    SvaraRadera
  2. Jättekul att se dig köra idag! Jag tyckte du körde väldigt bra! Stor inspiration att se så jäkla grymma tjejer! :) kika på min blogg för bilder!

    SvaraRadera
  3. Grymt Åsa.... De pralinerna är du verkligen värd!!

    SvaraRadera
  4. Tack Tack! Fina bilder Hanna :) Du får prova på cyclocross själv, jag tror att du skulle gilla det :)

    SvaraRadera