torsdag 13 december 2012

Skidor och Liseberg.

Igår tog jag i sällskap med Angelica upp till Hjälmareds golfbana utanför Alingsås för lite skidåkning. Jag hade fortfarande en hel del träningsverk från måndagens pass på skidor, men det gick ändå ok, förutom att jag knappt hade något fäste. Fast jag hade desto bättre glid och golfbanan är ju rätt platt, så jag kunde staka mig fram. För min del räckte det med två varv och nästan 15 km sen var överkroppen och höftböjarna rätt slut, medan Angelica som är mer skidvan, drog på med tre varv.  Termometern visade -12 vilket vägdes upp med sol och gnistrande snö, en härlig vinterdag!

Idag har det kommit finbesök i form av syster och Gurra från Karlstad. Vi firade med att gå på ett mycket kyligt Liseberg och bland åka Görans hjul:




Mackan och jag testade rallybilsspel och jag körde givetvis av vägen direkt. Dessutom försökte vi vinna chokladaskar och mjukisdjur i spelstånden vilket givetvis inte gick. Dessutom var jag tvärsist båda gånger på de där hästarna som åker framåt när man träffar bollar i olika hål, eftersom mitt bollsinne är i det närmaste obefintligt. Trots att är väl medveten om bristen på bollsinne, blir jag alltid lika sur när jag förlorar i liknande spel. Är nog sämre förlorare på dessa spel än när jag cyklarn och kör dåligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar