tisdag 27 januari 2015

Hemma och vänder.

Neuhauscoklad. Ätes med andakt! 20 st kostar 200 spänn...

Tillbaka i Götet igår. Flyger till Prag på torsdag. Två dagar hemma att fixa lite smågrejer på ena cykeln, tvätta och packa om. Det bästa hade väl varit att åka direkt från Holland till Tabor, men då förbundet endast betalade biljetten Sverige-Tjeckien blev det det billigaste alternativet.

Det blir några extra vilodagar den här veckan, men jag vill inte lägga av mig helt, så jag har lagt upp en plan som ser ut så här:
Måndag: vila, Tisdag: Lätt jogg, Onsdag: Cykling med 30 sek. spurter (inne eller ute beroende på väder) Torsdag: vila Fredag: bantest och några hårda varv, Lördag: race!

Jag hoppas att det bli bra och att benen ska vara utvilade men ändå snabba. Det ser ut att bli flera minusgrader på lördag i Tabor, så ler-race kan vi nog glömma om det inte blir ett drastiskt väderomslag. Jag hoppas i så fall att det ska vara knöligt, men inte isigt underlag och gärna lite snö, även om jag inte är särskilt van att tävla på snö. Vi pratade lite om det på världscupen i helgen och några av mina medtävlare menade att snö och kyla väl gynnade oss svenskar, då vi ju var vana vid dessa förhållanden. Jag försökte förklara att så inte var fallet, eftersom vi i Sverige snarare undviker att tävla på snö och lägger ner cyclocross-säsongen i mitten av november för att i högsta grad undvika snötävlande. De tittade förundrat på mig. I Belgien är snö inget hinder, även om det kanske inte gillas mest av de underlag som kan förekomma. Är det cyclocrosssäsong så är det, då får man anpassa sig efter det väder som råder, är deras syn på saken.

Efter VM har jag planerat att köra två tävlingar till, en i Holland och en i Belgien, hade gärna kört hela februari, men det fungerar tyvärr inte ekonomiskt. Det är så mycket man vill!

Har i alla fall fixat ny pulsmätare så att jag kan ha koll på tiden innan och under tävlingarna. Har aldrig kört med GPS innan så det blir spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar