tisdag 6 januari 2015

Göteborg -och tävlingsträningsfråga!

Fint men kallt på Österlen

Tillbaka till verkligheten efter 2 veckor i Belgien en dag i Holland och några dagar på Österlen.Österlen var fint som vanligt men kyligt. Avverkade ett tvåtimmarspass på crossen, varav en timme i sandskogen mellan Borrby strand och Backåkra. Det var mestadels fruset och perfekt före för cyclocross. Måste upprepas! Tankarna om en cyclocrosstävling i trakterna runt Sandhammaren eller Kåseberga lever fortfarande, tänk vad kul med en riktig sandcrosstävling i Sverige!

Är som sagt i Göteborg men vill tävla mer. Den bästa uppladdningen hade väl varit att stanna kvar i Belgien fram till VM och få många bra race fram tills dess, och jag gillar ju att tävla mycket och det verkar ju vara det som min kropp gillar med. Men det går tyvärr inte. Ekonomin är helt enkelt för tight. För er som är intresserade av cyclocros, kan jag rekommendera att läsa det här inlägget. Något jag skrev om för något år sedan eller om det var två år sedan, men som givetvis fått mycket större genomslag och aha-upplevelse för många, nu när någon i det absoluta toppskicket skrev om det. Det är sådant som behövs, tack Helen!

Appro på tävlande, Jag tänkte höra om några cyklister i Göteborg med omnejd skulle vara sugna på att köra några tävlingsträningar framöver? Jag behöver behålla min fart och kan jag inte köra riktiga tävlingar får jag väl istället låssas att det är tävling. Något som är svårt att göra själv utan nån som hetsar en eller som man kan köra ikapp. Jag vet att många är inne i sin tunga grundträning, men något tai-pass behöver ni väl? Ni ligger väl inte bara och matar distans hela vintern? Hör av er till mig så styr vi upp något! asa@erlandssonmtb.com

Gabbi och jag diskuterar förmoldigen något oerhört viktigt! Foto: Tom Prenen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar