söndag 18 januari 2015

Blandad uppdatering och tappad pulsklocka.

Dåligt bloggat de senaste dagarna. Har tränat mycket den här veckan, inte så mycket att skriva om, en massa siffror, watt och pulsvärden kan väl ingen vara intresserad av? Eller, handlar inte den här bloggen om träning och tävling? Jo det gjorde den ju visst! Så ok skärpning då.

Jag löptränar ju och gymmar en del och har testat en smart pryl för förvaring av småprylar, nämligen flip-belt. Så enkelt men ändå så smart. Ett litet bälte som man helt enkelt kan ha sina prylar i. Man märker knapt att man har det på sig. En sån där pryl man önskar att man kommit på själv. Finns i massa färger, så man kan matcha med tex. skosnören eller annat viktigt. Midjeväska kan med gott samvete förbjudas nu!
 
Fin tur i skogen på MTB:n i går med Catarina, som bjöd på sedvanlig "hemlig" stig. Fantastiskt att få köra lite stigar man inte kört innan i Skatås. Om det var blött?-Bitvis jätteblött, men inte så illa som man kan tro. Eftersom jag mestadels kör cross nu på vintern, känns det ungefär som att köra fat-bike när man hoppar upp på mtb:n med 2,1 däck. Konstig men skön känsla. Älskar att köra teknisk stig. Det hela började inte så bra, så jag lyckades tappa min klocka från armen. Troligtvis på grus 8-an vid parkeringen nära hoppbacken och trots att jag kollade noga bara ett par minuter efter, så har någon troligtvis hittat den och tagit upp den. Hoppas innerligt att den inte förblir i upphittarens ägo, utan att hen lämnar in den på Skatås motionscentral. Utan klocka känner jag mig naken. Inte för att jag måste kolla pulsen hela tiden men jag vill ändå åtminstone se hur länge jag har kört. Hör av dig om du hittar den!

Idag blev det grispass på Monark och lite rull efteråt. Bra kombi. Jag körde först uppvärmning, sen 10 min hårt, på kp 2,6, vilade lite och sen blev det 8 st 1 minutersintervaller med 2 minuters vila på lite mer belastning. Det kanske inte låter så farligt, men det var skitjobbigt. Träningen går dock framåt, jag blir starkare och det är väl grejen med det jobbiga?

Annars, har jag uppdaterat tutshopen  med lite nya bilder. Muggprojektet är inte igång riktigt ännu men det kommer. Fram tills dess får ni hålla tillgodo med filurer. 


Mer då? Jo jag söker lite deltidsjobb, men mer om det i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar