lördag 26 juli 2014

Upphill ftw!

Foto: Alexander Vincent Blomqvist

Idag har jag kört den rätt ovanliga, men enligt mig ack så underskattade cykelformen "upphill". Ok, det var inte uppför precis hela tiden, men jobbigt var det ändå och sista biten på backen var brant med löst grovt grus. Jag försökte att hålla igen i början, men vid de sista branta höjdmetrarna kändes det ändå som om jag borde ha kört lite lugnare ändå. Fick en hyfsad tid ändå. Hoppas det blir fler tävlingar på samma sträcka så att man kan försöka klå det. Det borde köras mer upphill tävlingar, det är roligt och något att bita i.

Det verkar som om många valt att spara sig inför morgondagens långlopp och SM, men jag har bara kört lugn cykling sen i onsdags så jag kände att det var ett bra sätt att väcka kroppen lite. Igår fick jag nån konstig magåkomma, kan vara efter något jag ätit så här i mitt rötmånaden. I alla fall har jag haft svårt att få i mig en mat på ett bra sätt, så nu försöker jag med den berömda godisdieten i hopp om att få i mig lite kolhydrater inför morgondagen. Det fungerar rätt bra, även om jag inte är nån godisråtta i vanliga fall. Det ser ut att bli lite svalare i morgon, men ändå upp mot 26 grader, så vätska är fortfarande viktigt att få i sig.    




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar