torsdag 10 juli 2014

Långkörning!


 Inte en långtur utan djur. Den här extremt småvuxna och väldigt tufsiga hästen stötte jag på i Trepalle, europas högst belägna by. Han gillade min cykel.


Vy från Passo Foscango
Rifugion i Val Viola. ser ganska häftig ut med allt grönt omkring.

Kaffepaus blev det i Alpe campo. Här ska jag bo någon gång.
Blev en långtur över Arnoga, Val Viola och Alpe Campo idag. Var riktigt fint och jag blev riktigt trött, vilket var meningen. Jag trivs verkligen i bergen. En bra extra grej är att jag inte känner av något av de symtom jag tror är allergi här uppe. Innan jag åkte hit hade jag haft kli och ont i halsen i 2 veckor utan förkylning, vilket jag ju tolkat som känslighet mot gräs. När jag kom hit upp försvann det på 1 dag. Alpluft är bra för luftrören helt enkelt!


2 kommentarer: