onsdag 9 juli 2014

Intervall och spurt under tak.

Semester, jag? Nej här jobbas det med. Jag lovade ju en i varje färg!

Kylig dag idag här i bergen. Har läst en del klagomål om att det är för varmt hemma i Sverige. Är ni inte nöjda så åk hit så blir ni garanterat avkylda.

Intervalldag idag. Det blev tufft. Först fyra intervaller på en slinga med åktid av ca 5.40- 6 minuter. 85 höjdmeter uppför, bitvis så brant att lättaste växeln var för tung, sen lika mycket utför i kurvig utförslöpa. Det höll på att bli rekord på slingan på en intervall, men så vurpade jag i sista kurvan. Bra att man får testa gränserna lite. Efter det körde jag långa och korta spurter under tak. Jo, man kan faktiskt köra under tak här då större delen av vägen mellan Livigno och Passo di Gallo är som en "halvtunnel" för att vägen ska vara skyddad mot snöras mm. Det är här alla pro-tour och andra landsvägscyklister håller till och kör fram och tillbaka, fram och tillbaka. De verkar faktiskt ha ganska tråkigt. I det här vädret tyckte till och med jag att det var bra, men det är bara det att de kör där oavsett om det är vackert eller dåligt väder.

Eftermiddagen gick åt till att försöka göra några ärenden, men inget av det jag tänkte göra gick att lösa.
Skulle skriva ut biljetterna hem, men fotoaffärens skrivare var sönder så det gick inte. Sen skulle jag köpa en grej i en speciell affär, men den låg inte där internet sa att den skulle ligga. Sen var jag på banken med för att försöka få tillbaka 50 euro som för 10 dagar sedan åkte tillbaka in i bankomaten igen när jag skulle ta ut. Banken hävdade att de betalat tillbaka, jag hävdade att jag inte fått några pengar. Banken skyllde på min svenska bank och när jag ringde dem skylde de på den Italienska banken, så klart. Många företag tenderar att skylla på någon annan när de gjort fel, vilket är irriterande. Ungefär som en dålig chef som skyller på sina anställda när något går fel, men tar åt sig äran när det går bra. Hur som helst jag fick reklamera uttaget, vilket tog nästan en timme, eftersom Swedbanks hemsida inte fungerar fullt ut i Chrome (vilket var förklaringen supporten gav mig, inte att de hade en dåligt optimerad sida). Snälla företag se till att göra era hemsidor användarvänliga! Det är som att be om irriterade kunder när man har en "självservice" sida som inte fungerar och/eller inte går att hitta det man ska göra på. Och det säger jag som är van vid hemsidor och gör hemsidor, tänk på de som inte är lika vana... nog om det för denna gång..

Imorgon hoppas jag på bätte väder och en längre tur. Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar