torsdag 6 juni 2013

Hemma i Götet igen!


Knallade iväg till Elixia idag på lunchen för att instruera ett spinningpass. Tyckte det kändes konstigt när jag gick och när jag tittade ned fick jag se det här:

En gammal Acis:ssko med orangea detaljer och en ännu äldre Adidassko med blå detaljer. Perfect match! Det blir så här ibland. Man går och funderar på en massa annat och så tar man olika skor eller sätter på sig tröjor ut och in eller bak och fram. Ibland märker man det och ibland inte. Det var troligen något mycket viktigt som snurrade i skallen just då.

Igår kördes Bergakungstempot, lite av en tradition här i Göteborg. Jag tror att jag har kört på 5,13 som bäst, men i år blev det några sekunder sämre. Egentligen inte så dåligt med tanke på hur kasst det kändes. På slutet när backen planade ut kunde jag knapt få runt pedalerna till mållinjen. Mentalt och kroppsligt trött. Fast Bergakungstempot känns väl i och för sig aldrig bra, det är minuter av lidande på hög nivå. Nästa gång ska jag försöka ta det lite lugnare i början. Det är synd att det bara körs nån gång om året, det hade gott kunna vara en mer ofta återkommande träningstävling. Det är kul tävla lite och att träffa lokala cyklister och snacka lite. 

Kroppen har varit minst sagt seg efter etapploppet. Dagen efter tävlingen unnade vi  oss massage. För ca 300kr kunde man få en timmes massage i Polen, skamligt billigt. Massagen var traditionell kinesisk massage, vilket jag aldrig provat innan. Massören var doktor i kinesisk medicin, en polsk kines som bara kunde säga "very good" på engelska. Han var rolig och skrattade lite när han upptäckte någonstans där musklerna var spända. Han bankade Mackans rygg så den blev helt rödflammig och sen fick han ett speciellt té som man skulle bli pigg av och något örtmuskeplåster skulle användas om man hade ont i musklerna. Jag har provat plåstret på min ömma hälsena över natten och förundrande nog är den inte riktigt lika öm. Riktigt eller pacebo? jag vet inte, det spelar egentligen ingen roll, bara det känns bättre. Idag blir det lite lätt styrketräning för ryggen och rehabövningar för hälsenan. Jag tror på exentriska tå hävningar för den. 

Nästa tävling blir SWE-cup 2-dagars i Borås, så hinner jag återhämta mig förhoppningsvis. I helgen ska vi på  bröllop det ska bli riktigt skoj! 

Avslutar med några bilder från Beskidy på mig och Mackan, "lånade" från Sportfoto.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar