söndag 9 juni 2013

Bröllop, återhämtning och ehh, könsbyte(?)!

Helgen har firats med fantastiskt bröllop, båtåkning och lätt träning. Behovet av återhämtning har varit uppenbart efter Beskidy MTB. Seghet i kroppen, svårighet att få upp pulsen och konstigt nog, mer eller mindre ständig hunger! I vanliga fall är jag inte särskilt hungrig av mig och kan ofta klara mig många timmar utan mat och i och för sig vara lite hungrig, men ändå inte så att det stör. Sen Beskidy har jag varit nästan jobbigt hungrig trots att jag ätit mycket och nästan inte tränat. Jag antar att kroppen behöver få igen en del av den energi som gjorts av med. 
I helgen gifte sig två fina vänner, så det kändes fantastiskt kul att få vara med på deras dag! Genom åren har jag tackat nej till en hel del bröllop på grund av resor och tävlande, så det kändes extra kul att få vara med den här gången. För bröllop är ju väldigt mysigt att gå på med all kärlek som är i luften! Dessutom: vädergudarna var nådiga och tände solen!

Fina Frida och Patrik med tärnorna.
 Jag och Mackan. Mackan i kostym för sällynshetens skull.
En stunds stek i stolen vid kajen. Bästa återhämtningen!

Idag blev det lite lugn träning på racern. Kändes bättre än på länge, inget ont i ryggen och benen fungerade helt ok. Tror att det börjar bli ordning efter tävlingen nu. Efter det åkte Mackan och jag ut med båt till en ö utanför Önnered. Jag är ju värsta landkrabban, så det fick bli en väldigt kort tur. Väl ute på ön var det rätt gött då man fick kaffe och macka som mackan (he he) gjort. Och så kunde man sova lite med. Mackan är ju uppväxt med båt och tycker jag är lite tråkig som envisas med att vägra använda de vedertagna båttermerna. Enligt mig så åker man in med båten i viken, parkerar båten, binder fast den med snöret, svänger vänster eller höger när man kör. Och nej, jag vill inte lära mig..

 Mackan trivs i sin båt.

 Stekigaste glasögonen har han hittat med.. Eller kanske inte, han ser ut som en seriefigur?!
En man och hans båt..

Förutom allt detta har jag hunnit med ett könsbyte också. På mig själv. Inte så drastiskt som det kanske låter, men jag bytte kön på Facebook. Jag har under en lång tid varit grymt irriterad på all reklam från diverse bantningsprodukter som titt som tätt ploppar upp,inte på högersidan som vanligt utan i ens flöde som någon slags "sponsrad händelse" och inte går att ta bort. Jag tycker den är fruktansvärd. Inte bara för att jag är ointresserad av bantning, det sägs att facebooksanninser kommer upp utifrån ens intressen och då tar man för givet att träningsintresserade kvinnor automatiskt vill banta?!
Dessutom: i sin reklam visar de upp närmast anorektiskta tjejer och skriver saker som "regler för magfett" eller "förlora 5 kg på en vecka" för att försöka locka folk att klicka på deras länkar. Jag vet att det handlar om något slags "mirakelmedel" som man får köpa svindyrt och avsändaren är något bluffföretag som folk blivit lurade av. Det finns inga ordentliga kontaktuppgifter, ja rent utsagt -en skitprodukt från ett skitföretag som marknadsför sig med skitreklam med en skitmetod.  
Jag hoppas och tror att den irriterar mer än attraherad, men eftersom den synts så ofta i flödet (flera ggr om dagen) borde de ju få in pengar nån stans i från.
I alla fall efter ett tips från en gammal kollega, testade jag att byta kön till man. Genast slapp jag dessa bantningsannonser! Helt fantastiskt. Istället annonser om teknik, bilar prylar till kontoret, forspaddling och sportkläder. Mycket roligare annonser helt enkelt. Kanske jag till och med skulle kunna klicka på någon?! Facebook tycks ha misslyckas med dessa anpassade annonser, de flesta av mina vänner AVSKYR dessa bantnings annonser. Jag väntar nu på reklam för produkter som ger mig supermuskler och får mig att se ut som hulken, undrar när de kommer? Mest intressant är om det kommer att komma någon HBTQ-anpassad reklam. Jag står ju fortfarande som sambo med Mackan! Jag väntar och ser!  

7 kommentarer:

  1. Grymt tips!
    Jag ska också prova att byta kön.

    SvaraRadera
  2. Intressant!
    Jag berörde detta i ett av mina tidigare inlägg
    Inte lika kul nu som när jag skrev det (ingen har möblerat om/flyttat min struplåda sedan detta skrevs).
    Men så ni vet att det är fler som funderar i samma banor...
    http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=6651033966735729550#editor/target=post;postID=5833005430739123223;onPublishedMenu=template;onClosedMenu=template;postNum=3;src=postname

    SvaraRadera
  3. Tänk om alla byter kön? Vad roligt det skulle vara! Facebooks PR-gubbar ba: ???!!! Ett ganska oväntat agerande för statistiknerdar och Målgruppsanalytiker...

    SvaraRadera
  4. Ja jobbigt för dom stackarna...

    SvaraRadera
  5. Haha! Alla borde ju byta kön på FB :)

    SvaraRadera
  6. Aa är det så man gör?? Jag är så förbenat less på bantningsreklamen, vill oxå ha sportprylerklam.
    Undrar om det är i morgon jag blir man? ;-)

    SvaraRadera
  7. Alltså, nu fick jag nån reklam om "få 6-pack".. Men jag tycker det blev betydligt bättre.

    SvaraRadera