lördag 22 juni 2013

Här har jag det bra!

Jag har tagit mig hit, till Lombardiet i Italien. Av alla platser man kan vara på är detta en av dem jag gillar extra mycket att vara på. Höga berg med snö på, fina mtb-trails och gott kaffe! Åka runt 160mil är kanske inte det roligaste man kan göra, men jag tycker ändå det finns något tilltalande i att bara sätta sig i bilen, med sina prylar och köra iväg, dit man helst vill. Det är egentligen så enkelt att resa runt i Europa och det bästa med att ta egen bil jämfört med tex. flyg är att man kan ta med sig en massa grejer som man kanske kommer att behöva.

Väl här har jag inkvarterat mig i en av Bellavistas lägenheter. I år fick jag bo i en gigantisk, nästan helt nybyggd lägenhet för minst 4 personer. Vi har ju bott hos dem tidigare och det vet att det cyklas mycket, så jag fick ett eget förråd till cyklarna och så hade de ställt fram en hink med trasor för tvätt.Gulligt tycker jag! 
Priset jag betalar för att bo här är skamlöst billigt så här under lågsäsong, så om någon ska hit så rekommenderar jag att ta kontakt med Bellavista för en bra deal! 

Idag hanns det med en kortare, lugnare tur på MTB:n, med avslutning i en utförslöpa i Bikeparken och efterföljande fika. Givetvis stötte jag på en bekant vid Mottolino med, en kille från Nederländerna som är mekaniker i ett holländskt team och som bland annat lagade min gaffel på Cypern för två år sen. Ja världen är liten ibland. Appro på bikepark, nu ska jag verkligen testa hur mycket snabbare jag kör med 29"an och i vilken terräng. Har några sträckor här som jag tidigare tagit tid på med 26"cykel, som både går uppför, nedför med och utan kurvor och "allt i ett". Spännande. 

De flesta 37 kronors Cappucinos i sverige kan slänga sig i väggen. Här är en riktig Cappucino i rätt kopp, med rätt skum och till rätt pris! 1.50 euro är standard här, runt 13kr om man inte åker på att betala "turistpris"

Någon mindre roligt är att jag verkar ha åkt på nån slags matförgiftning. Jag misstänker en salladsbuffé i tyskland, men det kan ju vara vad som helst. Hoppas få ordning på det, behöver verkligen få i mig mat och energi. Efter det där etapploppet i Polen verkar det ha hänt något med min förbränning. Jag är fortfarande väldigt mycket hungrigare än innan, trots att jag äter massor med mycket energi i.


Igår hittade det här vinet, en Sassella från Nino Negri, nån som vet om det är bra? Har inte så bra koll på vin, utan går mest på om flaskan är snygg eller inte. Dessutom lyckades jag även denna gång komma hem med toapapper med blomdoft, trots att jag verkligen försökte att hitta ett papper UTAN doft. Det verkar vara stort här nere i Italien och även i Spanien, jag vet inte om jag ens sett det hemma. Det luktar inte ens gott, utan någon slags syntetisk blomma. Blä!

Nu är det dax att äta upp det som blev över av gårdagens tiramisu innan middag!

2 kommentarer:

  1. Cool to see your Blog :) My swedish isn't that great but google translate helped me a bit with it :). Where is the Bella Vista app? In Livigno town?
    Have a good time there and enjoy your stay! Train hard en life good and you will keep your good form in riding ;)

    SvaraRadera
  2. Hi Ninko, nice to se you here :) Is in the Saroch-area, 10 minutes walk from the center of Livigno, the family have a lot of appartments in this area.
    Thanks, for sure i will have a good time with a lots of riding, have a safe trip back!

    SvaraRadera