måndag 27 augusti 2012

Positiv ångest!!


Idag har jag lite lätt ångest. I morgon ska jag göra tester på Aktivitus, som har erbjudit sig sponsra med tester! Exakt vad för tester som ska utföras på mig vet jag inte, men jag vet att det kommer innebära maxpuls eller åtminstonde nära maxpuls, en massa mjölksyra och lite lätt kräkkänning. Ungefär som när man ska köra ett riktigt jobbigt intervallpass. Det är dock en ångest som är av det positiva slaget, man vill, men man vet hur fruktansvärt jobbigt det kommer att bli. Ungefär samma känsla som innan man drar det där första strecket på det tomma vita, jättestora pappret eller duken. Läskigt och ångestaktig, men på ett bra sätt.

Sara och Mattias känner jag ju sedan länge då de också tävlat i mtb på hög nivå. Jag är glad för deras skull, då de startat och byggt upp sitt företag Aktivitus i sann entreprenörsanda. Från att i princip drivit sin testverksamhet hemma till att idag, ha anställda och synas på massor av ställen i sportsammanhang. Grymt jobbat! 

Igår blev det för övrigt en kort runda i Änggårdsbergen på mtb:n. Den skulle ha blivit betydligt längre, det var ju så lerigt och mysigt, men jag fick pyspunka och när jag skulle testa mitt nyinköpta punkaskum, visade det sig att den burken var för bilventil, vilket jag så klart inte tänkt på. En av orsakerna till att det är bra att testa nya grejer innan man tävlar med dem. Jag kunde som tur var rulla hem innan all luft försvann. Hann i alla fall hitta en riktigt bra och jobbig runda för lite längre intervaller, blir fint att testa någon dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar