lördag 4 augusti 2012

"Man måste hålla på"

Jag har en ny idol, Sven Yrvind. Han är 73 år och bygger fortfarande båtar som han reser runt jorden med. Hur pigg som helst och mycket har han varit med om i sina dagar.

I en intervju i Dagens Industri säger han kloka ord: " Man måste hålla på. Man blir inte lycklig av komfort, då blir man fet och trög i huvudet. Man måste kämpa. Då blir man lycklig"

Ett uttalande som jag tycker man kan luta sig mot.




Jag ska snart ut att träna innan jag ger mig av till Kungsbacka BMX-klubb för att agera prisutdelare på Nordiska mästerskapen i BMX. Igår var jag där på timetrailen, men idag blir det lite mer action när man kör 6-8 i varje heat. I alla fall, ca 26 blombuketter ska delas ut i alla klasser som tävlar.

BMX är riktigt roligt att titta på och något som hade varit nyttigt för många cyklister oavsett disciplin att träna. Själv har jag testat det en gång på en Cruiser (lite större hjul), jag var helt värdelös, men jag antar att det bästa inte är att börja köra banan direkt, man kanske ska öva att cykla på cykeln först. Men kul och annorlunda var det i alla fall. Mest imponerad är jag hur man lyckas få upp en sån hög kadens.

Efter BMX:en drar jag vidare till Österlen för att hälsa på mamma och pappa några dagar innan Cyklevasan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar